Po tom, ako svoj obsah dopíšeme, je čas optimalizovať technické veci, ako URL a meta tagy.
Kľúčové slová
Hlavný nadpis opisuje to, o čom obsah je a by sa mal písať v H1 tagu, takže nadpis použiť ako kľúčové slovo je veľmi užitočné. Ale nie vždy dáva zmysel dávať hlavné kľúčové slovo ako nadpis, mala by sa niekedy použiť jeho blízka varianta.
Optimalizácia URL
Predtým, ako užívateľ klikne na odkaz, URL mu pomáha povedať, o čom stránka bude.
https://www.priklad.sk/clanky/on-page-seo-a-ako-na-to
https://www.priklad.sk/clanky/104349
Tieto 2 URL sú o tej istej veci, ale jedna opisuje to, čo sa na stránke bude nachádzať, a druhá nie. Táto URL má ale jeden problém – je príliš dlhá. Pretože Google ju rád skracuje, v takýchto prípadoch by ste ju mali skrátiť toľko, aby nevzala veľa z relevancie, prípadne nahradiť blízkou variáciou. Príklady:
https://www.priklad.sk/clanky/on-page-seo
https://www.priklad.sk/clanky/ako-na-seo
Nadpisovy tag
Nadpisovy tag je nadpis, ktorý sa vám zobrazí vo vyhľadávaní. Vo veľa prípadoch môže byť rovnaký ako hlavný nadpis stránky, alebo aj jeho blízka variácia. Nemal by však byť až príliš dlhý, lebo Google rád skracuje dlhé nadpisy rovnako, ako aj URL nad ním.
Meta popis
Pod nadpisom Google zobrazuje meta popis. Meta popis je dôležitý pre pohodlnosť používania pre užívateľoch, ale nie je dôležitý pre Google vyhodnotenie. Meta popis by mal byť stručný, no nie príliš dlhý (okolo 120 znakov), a mal by hlavne zaujať užívateľov.
Optimalizácia obrázkov
Obrázky sa používajú v Google vyhodnocovaní, môžu priviesť ľudí čisto len vyhľadávaní obrázkov. Môžeme pre to spraviť niekoľko vecí.
- Názov
Podľa Googlu názov obrázka hovorí užívateľom o obsahu stránky. Fotoaparáty, smartphony a počítače dávajú obrázkom názvy typu Screenshot_2022133258. Takýto názov užívateľom nič nehovorí, preto by sme ho mali pomenovať stručne, jasne a opisne.
- Alt text
Ak sa obrázok nenačíta, použije sa alt text, ak je k obrázku priradený. Podobne ako aj názov obrázka, alt text by mal byť opisný a jasný. Google hovorí, že aj toto pomáha pri Google vyhodnotení.
- Kompresia
Komprimovaný obrázok má nižšiu veľkosť, čo znamená, že rýchlosť načítania stránky sa zrýchli. Je to dôležité pre Google vyhodnotenie.
Prepojenia
Prepojenia na relevantné zdroje pomáha užívateľom pri navigovaní vo vašej stránke. Samozrejme netreba prepájať všetko so všetkým. Prepájať by sa malo len to, čo má relevanciu k danému textu, zdroje stránky alebo pre ľahšiu navigáciu.