On-Page SEO a ako na to5 minút čítania

Matus 25.07.2022

On-Page SEO (Search Engine Optimization) je proces, ktorý optimalizuje podstránky na vašom webe pre zlepšenie zážitku užívateľa. Je to opak Off-Page SEO, kde sa optimalizujú prvky mimo vášho webu ako zmienky na sociálnych sieťach alebo prepojenia.

 

Medzi prvky On-Page SEO patria:

  • Kľúčové slová
  • URL
  • Nadpisovy tag
  • Meta popis
  • Obrázky
  • Prepojenia
  • Kód HTML
  • Obsah

Prečo je On-Page SEO dôležité?

Google pravidelne aktualizuje svoje algoritmy a priorizuje zážitok užívateľa, takže vaša stratégia na SEO je veľmi dôležitá. Dobre optimalizovaná stránka pomáha algoritmu zistiť obsah na stránke. Pomáha mu zorganizovať a vyhodnotiť vašu podstránku.

Dôležité zručnosti pre písanie obsahu

Predtým ako začneme, je tu pár vecí ktoré sa musíte pre písanie obsahu naučiť. Relevantnosť, unikátnosť a jednoznačnosť.

Relevantnosť

Ak obsah iba trochu súvisí s tým, čo je vyhľadávané, málo krát to stačí. Taktiež, keď píšete napríklad o ramen polievke, tak asi nie je dobré písať do detailov o histórii nudlí. Obsah by mal vždy súvisieť s tým, čo je vyhľadávané a bez zbytočných vecí okolo.

Unikátnosť

Je dôležité mať relevantný obsah, ale zároveň aj ponúkať niečo nové. Ak v tomto zlyháte, váš obsah bude vyzerať ako kópia iných. Inšpirácia je dobrá, ale bez trochu kreativity to bude obyčajná kópia.

Jednoznačnosť

Ak váš obsah je relevantný a unikátny ale nie jednoznačný, ľudia nepochopia, čo sa snažíte v texte povedať. Alebo ak váš text je iba stena s textu, nikomu sa to nebude chcieť čítať. Je dôležité dodržiavať hierarchiu nadpisov, používať podnadpis, ktorý opisuje to, čo sa píše pod ním.

Ako optimalizovať obsah?

Po tom, ako svoj obsah dopíšeme, je čas optimalizovať technické veci, ako URL a meta tagy.

Kľúčové slová

Hlavný nadpis opisuje to, o čom obsah je a by sa mal písať v H1 tagu, takže nadpis použiť ako kľúčové slovo je veľmi užitočné. Ale nie vždy dáva zmysel dávať hlavné kľúčové slovo ako nadpis, mala by sa niekedy použiť jeho blízka varianta.

Optimalizácia URL

Predtým, ako užívateľ klikne na odkaz, URL mu pomáha povedať, o čom stránka bude.

https://www.priklad.sk/clanky/on-page-seo-a-ako-na-to

https://www.priklad.sk/clanky/104349

Tieto 2 URL sú o tej istej veci, ale jedna opisuje to, čo sa na stránke bude nachádzať, a druhá nie. Táto URL má ale jeden problém – je príliš dlhá. Pretože Google ju rád skracuje, v takýchto prípadoch by ste ju mali skrátiť toľko, aby nevzala veľa z relevancie, prípadne nahradiť blízkou variáciou. Príklady:

https://www.priklad.sk/clanky/on-page-seo

https://www.priklad.sk/clanky/ako-na-seo

Nadpisovy tag

Nadpisovy tag je nadpis, ktorý sa vám zobrazí vo vyhľadávaní. Vo veľa prípadoch môže byť rovnaký ako hlavný nadpis stránky, alebo aj jeho blízka variácia. Nemal by však byť až príliš dlhý, lebo Google rád skracuje dlhé nadpisy rovnako, ako aj URL nad ním.

Meta popis

Pod nadpisom Google zobrazuje meta popis. Meta popis je dôležitý pre pohodlnosť používania pre užívateľoch, ale nie je dôležitý pre Google vyhodnotenie. Meta popis by mal byť stručný, no nie príliš dlhý (okolo 120 znakov), a mal by hlavne zaujať užívateľov.

Optimalizácia obrázkov

Obrázky sa používajú v Google vyhodnocovaní, môžu priviesť ľudí čisto len vyhľadávaní obrázkov. Môžeme pre to spraviť niekoľko vecí.

  1. Názov

Podľa Googlu názov obrázka hovorí užívateľom o obsahu stránky. Fotoaparáty, smartphony a počítače dávajú obrázkom názvy typu Screenshot_2022133258. Takýto názov užívateľom nič nehovorí, preto by sme ho mali pomenovať stručne, jasne a opisne.

  1. Alt text

Ak sa obrázok nenačíta, použije sa alt text, ak je k obrázku priradený. Podobne ako aj názov obrázka, alt text by mal byť opisný a jasný. Google hovorí, že aj toto pomáha pri Google vyhodnotení.

  1. Kompresia

Komprimovaný obrázok má nižšiu veľkosť, čo znamená, že rýchlosť načítania stránky sa zrýchli. Je to dôležité pre Google vyhodnotenie.

Prepojenia

Prepojenia na relevantné zdroje pomáha užívateľom pri navigovaní vo vašej stránke. Samozrejme netreba prepájať všetko so všetkým. Prepájať by sa malo len to, čo má relevanciu k danému textu, zdroje stránky alebo pre ľahšiu navigáciu.

On-Page SEO nástroje

Existujú aj nástroje na zjednoduchšie vašej SEO optimalizácie.

Metatags.io

Metatags.io umožňuje vám zobraziť, ako vaša stránka bude vyzerať vo vyhľadávaní.

Shortpixel

Shortpixel je nástroj na komprimovanie vášho obrázku.

Ahrefs SEO Toolbar

Ahrefs SEO Toolbar analyzuje štruktúru vysoko hodnotených stránok.

Záver

S týmito tipmi by vaša stránka mala byť lepšie optimalizovaná ako predtým. Je tu stále veľa pokročilých vecí, čo sa dá naučiť. Dobré výsledky ale neprídu hneď, je dôležité byť trpezlivým.

Príspevky z rovnakej kategórie

becrea logo

Už od roku 2013 pomáhame spoločnostiam uspokojovať ich komplexné potreby v oblasti webových riešení, pokročilých e-commerce aplikácií a vývoja softvéru ušitého priamo na mieru.

Kontakt

BECREA s.r.o.
Pod Vinbargom 1
085 01 Bardejov

Copyright © BECREA s.r.o. | Ochrana osobných údajov | Made with